To start with, sorry I haven’t been writing anything. I really wanted to but something has wrecked my world. Use google translate Swedish to English if anyone of you wants to read it. Warning, it’s quite depressive.

Hej Allihopa
-Detta blir långt och deprimerande men ack så viktigt-
Om ni tittar tillbaka kan ni se att jag gång på gång tackat några av er och sagt att jag ska göra utskick, men andra saker har kommit i vägen och nu en gång för alla vill jag göra ett uttalande om hur saker och ting ligger till. Ni som har varit med mig kanske har lagt märke till det, andra inte, men det förflutna har varit kantat med depression och självorsakade skador. Men det var ett bra tag sedan nu och det finns många att tacka för det. Men nu är allting tillbaka igen, alla har svackor och det är helt normalt men när de väl förekommer har det varit djupa svackor. På senare tid har jag försökt att hålla allt ppe och undan men nu klarar jag bara inte av mer. Bara så att ni vet, detta är inte för att få uppmärksamhet, detta är för att vara helt ärlig med er och be om ursäkt för att jag inte varit helt 100% ärlig mot er. Till alla er som någon gång mått dåligt, jag tycker synd om er och om ni behöver någon att prata med om det, säg bara till.

Det som har fått allting att brista i en redan lite tuffare tid är som följer:
Sedan den 18 april 2012 har jag pratat med en person, en person som kom att bli min flickvän vid halloween redan samma år. Sedan dess har vi pratat varje dag, älskat varandra av hela varandras hjärtan, varit varandras ljus i mörkret och pratat flera timmar varje dag. Detta har jag velat säga till er men har inte vågat, på grund av att jag har varit rädd, för jag vet att det finns en sak söm gör att folk blir skeptiska till detta. Vi har nämligen kommunicerat på Engelska, hon är en av de absolt bästa personerna jag känner, vi lade vår fulla tillit till varandra och när vi äntilgen fick träffas kändes det bara rätt rätt och rätt. Vår tid tillsammans i person var bara 24h, men de var nog en av de bästa 24 timmarna i mitt liv.
Men på lördagsmorgonen efter studentbalen 2014 vaknade jag och på skärmen stod det att trots hur mycket hon älskar mig, vill hon vara singel och hon gjorde slut med mig. Jag ville bara ta mig ut därifrån jag var. Bort från alla och allting, raka av håret, göra mig kvitt skägget, tömma huvudet och verkligen slå skiten ur mig själv för att jag låtit mig öppna mig själv för någon igen på detta sätt.
Av ren självbevarelsedrift ringde jag min mor att komma och hämta mig så fort som möjligt för jag visste inte vad som skulle hända om jag satte mig bakom ratten, var så frestad…
Igår (den 18 juni 2014) ville hon ta en paus helt och hållet, med detta antar jag att vi mer eller mindre går helt skillda vägar med bara enstaka kontakt. Detta var 26 månader på dagen som vi träffades.

Jag har sett liknande tendenser på hur hon betedde sig mot mig när vi träffades i meddelanden och beteende, men jag vill inte stoppa henne. “If you truly love someone, you’ll let that person go” och det är precis vad jag kommer att göra. Oavsett hur mycket jag älskar henne och hur mycket skit som har gått runt i huvdet de senaste månaderna, vill jag vara ren och tillkännage detta till personerna jag litar på. Tack ni alla som har gjort vardagen lättare, bland andra, Emilijah, Hanna, Linnea, Hanna, Selina, Thor, Sgt, Rose och många många fler.

Vill säga att jag hoppas att ni fortfarande vill hålla kontakten.
Ni betyder mycket.
Publicerat datum 2014-09-24

Leave a Reply

